Pagina's

vrijdag 27 juli 2012

Over gisteren enzo.

Het is warm en ik zit binnen in m'n enige echte allerdunste zomerjurkje. Om het maar niet al te warm te krijgen ga ik denk ik ook maar gewoon niet naar buiten. Het ziet er allemaal zo heerlijk benauwd uit. Maar desalniettemin (ha) was de week eigenlijk wel mooi. Nee, ik hou nog steeds niet van heet weer, maar 's avonds op een terrasje zitten is wel heel erg heerlijk. En gisteren was zuslief jarig en toen ik weer met nichtjelief naar huis reed zag je zo'n mooie grote ondergaande zon en hoorde je, jawel (dit is belangrijk natuurlijk) allemaal krekels in de berm. Nu ben ik zelf een krekel - als pseudoniempje dan - en dat komt gedeeltelijk door een vriendinnetje die mij in Toon Tellegensferen de boskrekel noemde en ook gedeeltelijk omdat ik de krekel in 'de genezing van de krekel' wel een geniaal beest vind - en ook nog wel een beetje omdat ik krekels in het algemeen wel geniaal vind omdat ze een leuk geluid produceren! Heb gisteravond toen ik thuiskwam nog heerlijk in m'n eentje buiten gezeten - het waaide best wel ineens - en met M. gemsnt. Zij vroeg zich af wat zij had met bepaalde mensen, waarom ze bepaalde mensen aantrok als het ware. Toen zei ik dat mensen soms magneetjes hebben voor andere types mensen en dat ík die magneetjes voor katten heb. (Eigenlijk moet je dat zielig vinden, ik trek geen mensen aan, nee, maar wel hele reeksen katten - just imagine).

En verder ben ik gisteren eens heerlijk decadent (ook alweer zo'n mooi woord) bij de kapper geweest. Normaliter is daar niets decadents aan, maar á la beautyblogjes-die-ik-ook-niet-schrijf-want-ik-heb-er-geen-verstand-van-en-loop-er-de-halve-vakantie-bij-als-een-slons mag ik wel even vertellen dat ik een haarolie heb gekocht waar je haren van ten berge rijzen (figuurlijk hoor) omdat het dus best wel decadent was. Letterlijk krijg je er juist heel mooi haar van en dat was ook de reden dat ik ineens wat ik nooit doe zoiets koop. Ik doe sowieso dingen die ik nooit deed. Ooit word ik nog hartstikke impulsief. In het kader van ineens een uurtje van tevoren besluiten dat ik best nog even weg kan gaan, 's avonds als ik al hartstikke duf ben.. normaal moet ik dat minstens twee dagen van tevoren weten (misschien was ik altijd wel rigide tot en met - rigide vind ik óók al een mooi woord).

En nu luister ik een beetje Owl City. Niet omdat ik het altijd allemaal even mooi vind, maar wel omdat ik er een beetje blij van word. Check dit (en ja, er komen krekels in voor):

I'd rather waltz than just walk through the forest
the trees keep the tempo and they sway in time
quartet of crickets chime in for the chorus
If I were to pluck on your heartstrings
would you strum on mine?

Is het trouwens erg kansloos om toe te geven dat je in je vakantie op youtube Disneyfilms kijkt? (a) Ik maak me wijs dat het goed is voor m'n Engels, maar eigenlijk vind ik het gewoon LEUK.

1 opmerking:

  1. Nee, ik heb nu ook zin om Disneyfilms te kijken :D Vooral Alice in Wonderland!

    BeantwoordenVerwijderen