Pagina's

woensdag 4 juli 2012

Over bier enzo.

Openingszinnen in gesprekken kunnen dan een ramp zijn (google maar eens), maar een eerste regel voor een blogje blijf ik ook altijd tamelijk ingewikkeld vinden. Okee. Het is vakantie en ik ben een beetje aan het tekenen en recepten inplakken geweest. (Heel raar, zodra ik vakantie heb, héb ik me toch een zin om allerlei recepten uit te gaan proberen..). Oja en ik moest gisteren naar mijn grote vriend. De tandarts. Ik stap dus binnen en zeg maar meteen dat ik een mooi gaatje in m'n kies heb. Maar tandartsen kunnen dingen soms echt wel mooi formuleren: "Je moet het geen gaatje noemen, maar een breukje, want een gaatje impliceert (ja echt) dat je het niet goed verzorgt en dat doe je wel!". Toen was ik dus weer goeie maatjes met de tandarts. Zo goed dat ik over een maandje gezellig nog een keer mag. Afijn. Ik had nog niet verteld dat we afgesloten zijn van de buitenwereld momenteel. Ze zijn met de weg bezig (allemaal van die mooie kuilen waar je maag van ondersteboven gaat hangen als je erdoorheen wilt rijden. Ik heb het geprobeerd, maandag). En weet je, eigenlijk is het best lekker als ze niet met honderdtwintig over je tachtigkilometerweg komen scheuren. Heel veel rust dus.

Gisteravond, m'n boek was saai, ik had alle blogs al wel weer gelezen en op facebook was ook al niets te beleven, kreeg ik ineens uit het niets de bevlieging om maar eens een biertje te proberen. Nu moet u weten, ik ben zo'n beetje geheelonthouder. Ik vind alcohol smerig en omdat ik nogal eens migraine-aanvallen moet wegwimpelen met sumatriptan ga ik liever niet drinken in combinatie daarmee. Maar gisteravond, nou, waarom niet een keer een glaasje Wieckse Witte proberen. Dat heb ik geweten. Halverwege het glas had ik geen zin meer. (Het glas was halfleeg hoor. Niet halfvol, soms moet je juist pessimistisch zijn). Maar wist ik veel dat je van een half glas al een beetje raar gaat doen. Heel hard lachen om stomme dingen en een knalrode kop krijgen, bijvoorbeeld. (Ik had het kunnen weten gezien de wijngeschiedenis van een paar weken geleden, maar toch..).

En vannacht droomde ik dat ik uren achtereen met een kat liep te zeulen. (Plaatsvervangende kater?)



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten