Pagina's

donderdag 24 april 2014

Waarom kippen ook alweer zo leuk zijn.

Toen ik een jaar of negen was, liep ik hele dagen in het kippenhok. Op zaterdag dan, want door de week zat ik gewoon op school. Vanmorgen ging ik even wat te knabbelen naar de kippen brengen en ik vind ze zo grappig. De blik van kippen die op hun eieren zitten, vol vastberaden pinnigheid (broedsheid noemen ze het hier, een kip die haar eieren met snavel en vurige blik verdedigt, maar ik weet niet of dat ABN is?). Voor de grap zeg ik weleens dat ik iets wil 'als ik later groot ben'. Nou, kippen staan zeker op die verlanglijst. Ook al stond ik dan vroeger huilend in het kippenhok (want: die háán). Ook al slaap ik met het raam op het oosten dicht (want: die háán). Eigenlijk is het maar een raar idee: kippen leuk vinden. Nou, hier een fotootje van toen.




2 opmerkingen:

  1. Whahaha... die haan! Hoe herkenbaar. We hebben zelf geen kippen, maar wijlen onze vriend had ze wel. En aangezien wij geregeld in hun huis verbleven als zij op vakantie waren (want ja, vrijstaand in de natuur met kippen en in Duitsland) kwam daar ook het voeren van de kippen bij. Alleen die haan... die was iets minder leuk. Ik ben nog nooit zo snel het kippenhok uitgerend als toen die op mij af kwam rennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kippen zijn serieus relaxed :-D De manier waarop ze lopen, dát vind ik het leukst. En ze zijn zacht. En je kunt ze in je fietsmand stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen