Pagina's

vrijdag 7 september 2012

Dat is het dus.

Dinsdag ben ik weer naar school geweest (ach toe, sta me toe om over school te praten al is het al vier jaar geen school meer maar een uni, maar school klinkt écht leuker). Dinsdag kreeg ik een magazine met een testje 'wat voor student je nu eigenlijk was'. Volgens die test ben ik een 'liefhebber', iemand die het leuk vindt om dingen te leren en die de studie razend interessant vindt, maar die het cv eigenlijk niet zo boeit. Volgens mij klopt dat. Ik krijg echt de rillingen van het woord 'ambitieus'. Ik krijg er een  beetje een 'ik zál carriere maken en of het over de ruggen van anderen is maakt me niets uit' gevoel van. Dus. Ik ben een liefhebber. Dat moest ik maar even kwijt.
-
Gisteren bedacht ik me dat het wel slim was om vast een start te maken met studeren. Ik bedoel, ik heb 8 oktober een tentamen over welgeteld zestien hoofdstukken (ja, dán al) en ik moet alles nog lezen. Ze adviseerden om er ook nog tien bijlagen bij te lezen, dus die heb ik nu bijna uit. En ondertussen luister ik continu the tallest man on earth omdat dat echt fijne muziek is voor tijdens het studeren. Ik realiseer me eigenlijk weer hoe gelukkig studeren me maakt. Het leven is mooier met doelen. (Ook al zijn sommige doelen, als onderzoek doen en een thesis schrijven DOODENG).
-
Niet grappig is dat ik me in tig stoornissen herken die in m'n cognitieve therapie-boek beschreven worden.
-
Ik word echt keihard beïnvloed door andere blogs. Gisteren plaatste ik een liedje wat ik ontdekte via een andere blog. Eerder deze week reserveerde ik een boek van Murakami (die ik vanmiddag op kan halen bij de bieb, hoera!) omdat ik op deze blog erover las. (Die blog beïnvloedt me nog meer want ik krijg zoveel zin in handschreven brieven schrijven als ik haar brieven die ze regelmatig plaatst, zie). En tot slot, onlangs kwam ik een geweldig gedicht van Toon Tellegen tegen (hier) en die MOEST ik gewoon even op facebook delen omdat het zo herkenbaar en mooi is. Dus zie allen, u beïnvloedt mij.
-
Sommige mensen die je in het echte leven kent beïnvloeden je ook. Niet zozeer bewust denk ik. Als ik sommige mensen spreek heb ik meer zin om te leven en om mijn angstige grenzen te overschrijden - niet negatief grenzen overschrijden, maar positief: ervaringen opdoen, leven.

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je op andere blogs van alles tegenkomt dat je inspireert. Ik denk ook dat ik via ld hier terecht ben gekomen. lol

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben benieuwd wat je van het boek vindt! En blogs beïnvloeden mij inderdaad ook vaak, maar bijna altijd positief :)

    BeantwoordenVerwijderen